fbpx

חייגו

*3889

למה יבוא מקביל של רכב חשוב לכם?

עד לפני כמה שנים היצע המכוניות שהיה זמין לישראלים לא היה נרחב. וגם כאשר מכוניות פופולאריות הגיעו לישראל, הנהג הישראלי היה צריך להתפשר על אבזור, פשוט כי כך החליט בשבילו היבואן. הלקוח צריך מנוע יותר חזק? זה רק לאמריקאים. הלקוח אוהב מושבי עור? זו תוספת שאפשר לקנות רק באירופה. כך היה במשך שנים עד ששוק הרכב הישראלי נפתח ליבוא מקביל, או "יבוא עקיף" כפי שמשרד התחבורה מגדיר אותו. לפעמים היתרון לצרכן מתבטא במחיר אטרקטיבי יותר, לפעמים חבילות האבזור הרבה יותר עשירות ממה שיש אצל היבואן הסדיר ולפעמים זה גם וגם.

מה ההבדל בין יבוא רכב ישיר ליבוא רכב עקיף?

יש יבואנים שקונים ישר מיצרן הרכב, והם מוגבלים בהיקף הגרסאות שהם יכולים להביא, למשל בגלל עלויות תקינה ורישוי, ויש יבואני רכב עקיפים, שיכולים להגיע אל סוכנות של יצרן הרכב בחוץ לארץ ולבחור את הגרסאות המאובזרות והמיוחדות שבדרך כלל ישראלים יכולים רק לחלום עליהן. במקרים רבים הדרישות בעולם מרכב מדגם מסוים הן הרבה יותר גבוהות ממה שדורשים בישראל, מבחינת כוח המנוע וגם מבחינת הפינוקים בתא הנוסעים. ביבוא עקיף יש יכולת פשוט לשלוף את המכוניות המעניינות ביותר מן המאגר של המכוניות החדשות שמיועדות למכירה ללקוח קנדי, אמריקאי, או לקוח אירופי. לקוחות שמגיעים לסוכנות עם דרישות הרבה יותר מחמירות מהישראלים.

טרנד הג׳יפים והג׳יפונים המשודרגים

דוגמאות לא חסר: אחד הרכבים הבולטים ביותר וגם המבוקשים ביבוא מקביל הוא ג'יפ רנגלר. הדגם שתמיד היה המזוהה ביותר עם חברת ג'יפ, רכב שלגביו קיימת תמימות דעים שהוא חיית שטח אמיתית. אבל גם בקרב חובבי השטח יש שבטים יריבים: שבט הטורבו ושבט שש הבוכנות. הסיבה לפילוג היא שהדור החדש של ג'יפ רנגלר מגיע בפעם הראשונה גם עם מנוע טורבו בנפח שני ליטר וגם עם מנוע של הרנגלר הישן, בנפח 3.6 ליטר עם שש בוכנות. חובבי השטח הקשוחים מעדיפים דווקא את המנוע הוותיק יותר, כי מבחינתם מה שוותיק הוא יותר מוכח. הדרך היחידה להשיג כיום ג'יפ רנגלר שמצויד במנוע ה 3.6 ליטרים היא באמצעות רכישה של רנגלר ביבוא מקביל. וגם את הטורבו יש ביבוא מקביל, למי שרוצה.

הרנגלר בעל מנוע שש הבוכנות הוא רק דוגמה, שוק רכבי הכביש שטח ההיברידיים הגדולים בישראל הוא שוק מצומצם למדי. בפועל רכבי הכביש שטח ההיברידיים שמשווקים בארץ הם יחסית קטנים, והמיני-וואנים שמגיעים לישראל אינם היברידיים. זו בעיה עבור לקוח שצריך רכב חסכוני שגם יהיה קצת מיניוואן שיכול להסיע שמונה נוסעים וגם יוכל לעשות ממש טיפונת של שטח. הדרך היחידה למצוא כיום כזה רכב היא לרכוש רכב טויוטה מדגם היילנדר ביבוא מקביל. הדגם הזה אינו זמין לרכישה בדרך אחרת בישראל, מה שהופך את ההיילנדר לאחד הלהיטים בשוק הישראלי. לאור העובדה שמדובר בטויוטה שמציעה לישראלים את רמות האיכות שאליהן מורגלים בדרך כלל לקוחות אמריקאים; תא נוסעים גדול במיוחד עם מקום לעד 8 נוסעים, מערכת הנעה היברידית ורמות גבוהות במיוחד של אבזור שמאפשר נסיעות ארוכות מאוד למשפחות, בלי לשלם מחיר בתחנת הדלק.

כמובן, פלח השוק הלוהט ביותר בישראל כיום הוא שוק הג'יפונים. בתוך פלח השוק של הג'יפונים הקבוצה הלוהטת ביותר היא זו של הג'יפונים העממיים, כלומר הג'יפונים הקטנים. הלהיט התורן של פולקסווגן באירופה הוא הפולקסווגן T-ROC. מדובר בג'יפון שממוקם מתחת לפולקסווגן טי קרוס, שגם זמין לרכישה ביבוא מקביל, אך את T-ROC אפשר לרכוש כיום בישראל רק ביבוא מקביל. המכלולים של T-ROC, כלומר המנוע והשלדה מגיעים כמובן מדגמי פולקסווגן המשפחתיים ואיכות הגימור והאבזור גבוהים במיוחד, כי רכב ביבוא מקביל הוא רכב שמיועד ללקוחות באירופה שדרישותיהם מפולקסווגן, החל במכונית מנהלים וכלה בג'יפון- גבוהות במיוחד.

השאירו הודעה

ואחד מנציגנו יחזור אליך עם הצעה

תודה רבה על פנייתך

פרטיך התקבלו ואנו עושים כל מאמץ לחזור אליך בהקדם האפשרי.