מדיה, כתבות וידיעות ציבור | אוטומקס יבוא מקביל למגוון רכבים
×

בקר באולם התצוגה שלנו

סניף ראשון לציון

אליהו איתן 6, ראשון לציון סע

סניף ירושלים

הרכבים 15, ירושלים סע

סניף אשדוד

ההדרים 40, אשדודסע

סניף פתח תקווה

בן-ציון גליס 37, פתח תקווהסע

סניף חיפה

דרך יפו 146, חיפהסע

סניף באר שבע

הסדנה 6, באר שבעסע

מדיה וכתבות

למה יבוא מקביל של רכב חשוב לכם?

עד לפני כמה שנים היצע המכוניות שהיה זמין לישראלים לא היה נרחב. וגם כאשר מכוניות פופולאריות הגיעו לישראל, הנהג הישראלי היה צריך להתפשר על אבזור, פשוט כי כך החליט בשבילו היבואן. הלקוח צריך מנוע יותר חזק? זה רק לאמריקאים. הלקוח אוהב מושבי עור? זו תוספת שאפשר לקנות רק באירופה. כך היה במשך שנים עד ששוק הרכב הישראלי נפתח ליבוא מקביל, או “יבוא עקיף” כפי שמשרד התחבורה מגדיר אותו. לפעמים היתרון לצרכן מתבטא במחיר אטרקטיבי יותר, לפעמים חבילות האבזור הרבה יותר עשירות ממה שיש אצל היבואן הסדיר ולפעמים זה גם וגם.

מה ההבדל בין יבוא רכב ישיר ליבוא רכב עקיף? 

יש יבואנים שקונים ישר מיצרן הרכב, והם מוגבלים בהיקף הגרסאות שהם יכולים להביא, למשל בגלל עלויות תקינה ורישוי, ויש יבואני רכב עקיפים, שיכולים להגיע אל סוכנות של יצרן הרכב בחוץ לארץ ולבחור את הגרסאות המאובזרות והמיוחדות שבדרך כלל ישראלים יכולים רק לחלום עליהן. במקרים רבים הדרישות בעולם מרכב מדגם מסוים הן הרבה יותר גבוהות ממה שדורשים בישראל, מבחינת כוח המנוע וגם מבחינת הפינוקים בתא הנוסעים. ביבוא עקיף יש יכולת פשוט לשלוף את המכוניות המעניינות ביותר מן המאגר של המכוניות החדשות שמיועדות למכירה ללקוח קנדי, אמריקאי, או לקוח אירופי. לקוחות שמגיעים לסוכנות עם דרישות הרבה יותר מחמירות מהישראלים.

טרנד הג׳יפים והג׳יפונים המשודרגים

דוגמאות לא חסר: אחד הרכבים הבולטים ביותר וגם המבוקשים ביבוא מקביל הוא ג’יפ רנגלר. הדגם שתמיד היה המזוהה ביותר עם חברת ג’יפ, רכב שלגביו קיימת תמימות דעים שהוא חיית שטח אמיתית. אבל גם בקרב חובבי השטח יש שבטים יריבים: שבט הטורבו ושבט שש הבוכנות. הסיבה לפילוג היא שהדור החדש של ג’יפ רנגלר מגיע בפעם הראשונה גם עם מנוע טורבו בנפח שני ליטר וגם עם מנוע של הרנגלר הישן, בנפח 3.6 ליטר עם שש בוכנות. חובבי השטח הקשוחים מעדיפים דווקא את המנוע הוותיק יותר, כי מבחינתם מה שוותיק הוא יותר מוכח. הדרך היחידה להשיג כיום ג’יפ רנגלר שמצויד במנוע ה 3.6 ליטרים היא באמצעות רכישה של רנגלר ביבוא מקביל. וגם את הטורבו יש ביבוא מקביל, למי שרוצה.

הרנגלר בעל מנוע שש הבוכנות הוא רק דוגמה, שוק רכבי הכביש שטח ההיברידיים הגדולים בישראל הוא שוק מצומצם למדי. בפועל רכבי הכביש שטח ההיברידיים שמשווקים בארץ הם יחסית קטנים, והמיני-וואנים שמגיעים לישראל אינם היברידיים. זו בעיה עבור לקוח שצריך רכב חסכוני שגם יהיה קצת מיניוואן שיכול להסיע שמונה נוסעים וגם יוכל לעשות ממש טיפונת של שטח. הדרך היחידה למצוא כיום כזה רכב היא לרכוש רכב טויוטה מדגם היילנדר ביבוא מקביל. הדגם הזה אינו זמין לרכישה בדרך אחרת בישראל, מה שהופך את ההיילנדר לאחד הלהיטים בשוק הישראלי. לאור העובדה שמדובר בטויוטה שמציעה לישראלים את רמות האיכות שאליהן מורגלים בדרך כלל לקוחות אמריקאים; תא נוסעים גדול במיוחד עם מקום לעד 8 נוסעים, מערכת הנעה היברידית ורמות גבוהות במיוחד של אבזור שמאפשר נסיעות ארוכות מאוד למשפחות, בלי לשלם מחיר בתחנת הדלק.

כמובן, פלח השוק הלוהט ביותר בישראל כיום הוא שוק הג’יפונים. בתוך פלח השוק של הג’יפונים הקבוצה הלוהטת ביותר היא זו של הג’יפונים העממיים, כלומר הג’יפונים הקטנים. הלהיט התורן של פולקסווגן באירופה הוא הפולקסווגן T-ROC. מדובר בג’יפון שממוקם מתחת לפולקסווגן טי קרוס, שגם זמין לרכישה ביבוא מקביל, אך את T-ROC אפשר לרכוש כיום בישראל רק ביבוא מקביל. המכלולים של T-ROC, כלומר המנוע והשלדה מגיעים כמובן מדגמי פולקסווגן המשפחתיים ואיכות הגימור והאבזור גבוהים במיוחד, כי רכב ביבוא מקביל הוא רכב שמיועד ללקוחות באירופה שדרישותיהם מפולקסווגן, החל במכונית מנהלים וכלה בג’יפון- גבוהות במיוחד.

יבוא מקביל מול יבוא סדיר – יש בכלל הבדל?

אם בכוונתכם לרכוש מכונית חדשה חשוב שתדעו: עד ממש לא מזמן הדרך אולי היחידה לקנות מכונית חדשה הייתה דרך הסוכנות של יבואני הרכב הוותיקים. הייתה גם אפשרות נוספת: יבוא אישי. כלומר הלקוח נותן קפיצה קטנה לחוץ לארץ, או שמישהו עושה זאת עבורו, בוחר מכונית בסוכנות בחוץ לארץ ואז מביא אותה לישראל. סיפור די מורכב אשר מטבע הדברים, מדובר בעסק שרק מקצוענים שמבינים בדיני יבוא יכולים לבצע ולכן רק מכוניות יוקרה הגיעו לישראל בדרך הזאת. בהחלט לא משהו שלקוח מהשורה שרק מחפש רכב משפחתי או ג’יפון יתעסק איתו.

בשנת 2016 ענף הרכב הישראלי עבר את השינוי המשמעותי ביותר בתולדותיו: חוק חדש, שנקרא “חוק רישוי רכב” נכנס לתוקף והגדיר מחדש את כל הכללים בשוק. המטרה היא לעודד את התחרות בשוק הרכב לטובת הלקוחות. קודם כל, החוק שיזם שר התחבורה דאז ישראל כץ קבע שלא יהיו יותר רק יבואני הרכב הוותיקים. החוק אפשר לעוד סוגים של יבואנים לפעול ולהרחיב את היצע האפשרויות שיש לצרכנים בישראל.

מה החוק בארץ אמור לגבי יבוא רכבים?

החוק מגדיר שלושה סוגים של יבוא רכבים: הראשון הוא יבואן ישיר, כלומר יבואן רכב שקונה את המכוניות ישירות מיצרן הרכב. הסוג השני של יבואני רכב נקראים יבואנים עקיפים. יבואן עקיף (מקביל) לא קונה את המכוניות ישירות מיצרן הרכב אלא קונה את המכוניות מסוכנויות של יצרן הרכב שנמצאות בחו”ל. הסוג השלישי של יבואני רכב הוא יבואן זעיר. יבואן זעיר יכול לייבא עד 20 מכוניות בשנה, בדרך כלל מדגמי יוקרה עבור לקוחות נבחרים. 

לכניסה של החוק לתוקף יש עוד משמעויות חשובות מאוד עבור מי שרוצה לרכוש מכונית במחיר הוגן: קודם כל, המחיר תחרותי. אבל מעבר לכך, יבואן הרכב הישיר חייב על פי חוק לטפל במכונית שהגיעה לישראל גם ביבוא עקיף. זה אומר שבכל מוסך של יבואן הרכב הוותיק יקבלו את הלקוחות בשמחה ויספקו להם גם טיפולים וגם כל מה שנדרש במסגרת קריאת שירות (RECALL) וגם את האחריות של יצרן הרכב במקרה שתקלה תתרחש. חשוב לציין שוב: יבוא עקיף הוא כיום יבוא חוקי לחלוטין ומבוצע בהתאם לחוקי מדינת ישראל.

מספר המותגים שמגיעים לישראל ביבוא עקיף גדל והולך מדי חודש: פולקסווגן, טויוטה, ג’יפ, מרצדס ואחרים. כל המותגים האלה זמינים לצרכנים המעוניינים במכוניות חדשות במחיר תחרותי וכיום גם ניתן לקבל ביבוא עקיף רכב מסחרי ולא רק רכב פרטי, דגמים יוקרתיים וגם דגמים היברידיים וחסכוניים בדלק.

ממה נובע פער המחיר בין מכונית שהגיעה לישראל ביבוא מקביל לבין מכונית שהגיעה לישראל ביבוא ישיר?

התשובה טמונה ביכולת המיקוח: רכבים שמגיעים לישראל ביבוא מקביל הם רכבים חדשים לחלוטין שנרכשו ישירות מסוכנויות של יצרן הרכב בחו”ל, אך בכמויות ובאופן שמאפשר יכולת מיקוח גבוהה וכתוצאה מכך גם קבלת מחירים טובים יותר עבור הלוח הישראלי. בנוסף, יבוא עקיף נשען על רשת חכמה, מדויקת ו”רזה” מבחינה תפעולית, ולכן התוצאה היא פחות עלויות על הלקוחות שרוכשים מכוניות ביבוא עקיף.

עוד נקודה שלא בהכרח ידועה על היבוא העקיף: אפשר למצוא דגמים שלא בהכרח זמינים במקומות אחרים. בזמן שיבואני הרכב הוותיקים והגדולים כבולים לפעמים ל”כללים” מאוד מסוימים של יצרני הרכב שקובעים להם אילו דגמים לייבא, ביבוא עקיף ניתן למצוא לעתים קרובות דגמים יותר שווים ומעניינים. הצרכן הישראלי הורגל לפעמים לקנא בצרכן האיטלקי, הצרפתי או האמריקאי שמקבל עם הרכב מושבים מחוממים, מערכת שמע משודרגת וכסאות עור, תוספות שרשימת האופציות השרירותית של יבואן הרכב הוותיק פשוט לא כוללת. ביבוא עקיף ניתן למצוא דווקא את הרכבים האלה, עם אותו “איקס פקטור”,  שעליהם חלק ניכר מרוכשי הרכב בישראל יכול היה עד עתה רק לחלום.

מקבילית הכוחות של עולם הרכב

יבוא מקביל הוא יבוא של מוצרים לארץ. לאחר שנקנו מהיצרן. במקרים שונים, נוהגים היצרנים למנות יבואן רשמי במדינה שידאג לשיווק המוצרים, תוך פרסום המוצר שלהם. 

כיום, לא חייבים לקנות רכב דרך היבואן הרשמי, בשנים האחרונות עולה הפופולריות של היבוא המקביל. כאן תמצאו הסברים לתופעה שמשתלטת על עולם הרכב.

מה זה יבוא מקביל? מה ההבדל בין יבואן רשמי ליבואן מקביל?

יבוא מקביל – שיווק רכב לא מסתכם בייצור ומכירת הרכב בכל העולם, אלא גם בהתאמתו לצרכים המקומיים, ובהם טרנדים וגאדג’טים לפי ביקוש, היצע ומעל הכל – מחיר. 

רכב יכול להימכר ביפן על ידי היצרן במחיר שונה מרכב זהה בארצות הברית, ויש דגמים ואביזרים לרכב שקיימים רק ביפן ולא במדינות אחרות. איך זה אפשרי? כאן נכנס היבוא המקביל: חברה קונה רכבים מהיבואן הרשמי במדינה מסוימת ואז מוכרת אותה במדינה אחרת עם התאמות לפי דרישה.

דרך יבוא מקביל, ניתן לקנות ולמכור רכבים במחיר זול יותר, בסכומים נמוכים באלפי שקלים מאלה שנמכרים אצל היבואן הרשמי, ואף למצוא רכב מותאם אישית, מבחינת מודל, אקססוריז ותוספים, לאלה שנמכרים רק במדינות אחרות. 

לדוגמא, יבוא מקביל זה לא רכישה של ״מייקי״ במקום ״נייקי״, אלא רכישה זולה יותר של המוצר המקורי ללא פגיעה בסימן מסחר, תוך עידוד תחרות המחירים בתחום.

מצא את ההבדלים

אם כבר הגעתם למסקנה שזה הזמן לקנות את רכב חלומותיכם או להחליף את הטרנטה שרואה כל יומיים מוסך, כדאי לדעת מהם ההבדלים בין יבואן רשמי ליבוא מקביל: 

  • מחיר – ביבוא מקביל אמור להיות פער די גדול במחירים לאלה שמציע היבואן הרשמי, זאת כאמור בשל רכישת הרכבים ממדינות אחרות ולפעמים בעלות ייצור נמוכה יותר. בנוסף, רכב ביבוא מקביל לרוב יכלול יותר אביזרים ויותר אמצעי בטיחות מכיוון שניתן לעשות לו התאמות שהיבואן הרשמי מוגבל בהם.
  • אחריות ותיקונים – אם עד לאחרונה היה חשש שרק היבואן הרשמי יוכל לספק אחריות, עכשיו החוק מחייב אחריות זהה לחלוטין גם ביבוא מקביל, ומגן על הרוכשים עם אחריות יצרן מקורית. תיקונים לרכב ניתן לעשות גם במוסך מורשה של היבואן הרשמי.
  • חלקי חילוף – ליבואן הרשמי יהיו יותר חלקי חילוף ובזמינות מהירה, אך כשמדובר ברכבים ובמודלים פופולריים באופן יחסי לשוק, לא אמורה להיות בעיה, יבוא מקביל נעשה בד״כ שנה וחצי לאחר יצור הרכב, זמן שבוא מלאי החלפים מספיק להגיע לכל המוסכים.
  • מימון – בעבר יבוא מקביל נחשב כנותן אפשרויות מימון רחבות יותר, אך היום שני התחומים דומים מאוד, ומאפשרים מימון מלא או חלקי, מימון בנקאי ושלל אפשרויות לפריסת תשלומים. 
  • רישום – בעת רכישת רכב ביבוא מקביל הרוכש נרשם כבעלים ראשון של הרכב, ממש כמו אצל היבואן הרשמי, בניגוד לליסינג למשל.

הכוכב הבא בעולם היבוא

יבוא מקביל היא דרך נוספת, מוכרת וחוקית לרכוש רכב חדש, בדיוק כמו דרך היבואן הרשמי, רק עם יותר אפשרויות, ופחות כסף. לפני שאתם קונים רכב חדש כדאי לכם לגלות את האפשרויות העומדות בפניכם, גם אצל החברות המייבאות רכבים ביבוא מקביל.


מגזין עולם הרכב אוטומקס – מגוון מאמרים בנושאים שונים מעולם הרכב. אוטומקס יבואני רכב מציעה לכם מגוון רכבים חדשים ואיכותיים במחירים משתלמים ובתנאי מימון נוחים – ביבוא מקביל. באוטומקס תמצאו מקסימום רכב, מקסימום אמינות ומקסימום אחריות. למאמרים נוספים.

מה יותר שווה לקנות ג’יפ או רכב משפחתי?

חול המועד ראש השנה, השמש והרוח הנעימה עליכם בזמן שאתם מעמיסים על הרכב את המנגל, האוכל, הילדים ויוצאים לצפון. באיזה רכב כדאי לנסוע? האם כדאי לקנות ג׳יפ ולהרגיש גם את השטח, או להסתפק במשפחתית החסכונית שתביא אותנו לצימר בבטחה? 

לאחרונה נראים הרבה יותר ג׳יפים וג’יפונים חדשים על הכביש, אך כל רכב רביעי הוא עדיין הפרייבט המשפחתית. המיתוג הסקסי של הג’יפ קורע את המדבר, לצד שדה ראייה רחב, נוחות ואחסון, כמו גם הכנסת דגמים מוזלים ואפשרות לתשלומים חודשיים מביאים לכך שבקטגוריית הרכבים החדשים הג’יפ הוא הרכב הנרכש ביותר בשנתיים האחרונות. לצד זאת, ברכבי הליסינג ובשוק יד שנייה שולטת ביד רמה המכונית המשפחתית: מסורתית, אמינה, חסכונית, שתוביל אתכם בביטחון מלא בדרך לגן הילדים ולבית הספר. אז מה יותר טוב למשפחה? בדקנו עבורכם מהם ההבדלים המשמעותיים בין רכישת ג׳יפ למשפחתית. 

ג׳יפ VS משפחתית

  • מחיר – רכב משפחתי זול לייצור ולכן זול יותר, לפעמים בעשרות אחוזים. לעומת זאת, הערך של ג׳יפ צפוי להישמר טוב יותר בעתיד, בגלל הביקוש הגבוה והעולה. כשמדובר בפריסת תשלומים ההבדלים בין השניים מתגמדים לעשרות ומאות שקלים בחודש. 
  • דלק וטביעת רגל אקולוגית – בגלל נפח המנוע הגדול ג’יפים פולטים לאטמוספירה הרבה יותר פחמן, מה שמביא גם לצריכה גבוהה של דלק. לעומת זאת, ג׳יפים היברידיים או משולבים מביאים לניצול אנרגיה מירבי ולהפחתת הפגיעה בסביבה. בכל מקרה, אין ספק שהמשפחתית הקטנה צורכת ומזהמת פחות. 
  • ביצועים – אם בעבר נחשבה המכונית הפרטית לשולטת בלעדית בכביש העירוני, היום גם ג’יפים מבוססי רכב, קרוסאוברים, מדגימים ביצועים גבוהים בעיר. למשפחתית הקונבנציונלית יהיה קצת קשה להתמודד עם שבילי חצץ ושטח הררי. 
  • אחסון ונוחות – ג׳יפ הוא המנצח הגדול בקריטריון זה, עם בגאג׳ ענקי, יכולות גרירה ובנוסף אפשרויות ליצירת שטח נוסף בקיפול המושבים, לעומת תא מטען סטנדרטי של משפחתית. הג׳יפים מרווחים מאוד, מקדימה ומאחורה, אך לאחרונה נראים שיפורים בתחום זה גם במשפחתיות, שמאפשרות לילדיכם לפרוש את רגליהם בדרך הביתה בפקקים של השעה 4. 
  • בטיחות – נסיעה בטוחה היא הסימן הראשון של המכונית המשפחתית, והשיפורים שלה מתמקדים ביצירת מיגון נוסף ומירבי. משפחתית תהיה לרוב קלה לניווט, לעומת הג’יפ הגבוה, ומרכז הכובד המרכזי של הג’יפ שומר על היתרון עם זאת, המאסיביות של הג’יפ שומרת על שלמות הרכב, והמושבים הגבוהים מאפשרים ראיה טובה יותר של הכביש. 

השטח הפתוח או המרחב הבטוח

ההחלטה אם לקנות רכב משפחתי או ג׳יפ תלויה בסופו של דבר בכמה אתם והמשפחה אוהבים להתרווח בנוחות בזמן שאתם מגיעים, באפר ובאבק, למקומות היפים ביותר בארץ, או אם אתם מעדיפים לתייר לאורכה ולרוחבה של ישראל במחירי דלק שפויים ובביטחון מירבי. כך או אחרת, היום גם הג׳יפ וגם המשפחתית הן אופציות טובות וזמינות לכל המשפחה ולכל משפחה. 


מגזין עולם הרכב אוטומקס – מגוון מאמרים בנושאים שונים מעולם הרכב. אוטומקס יבואני רכב מציעה לכם מגוון רכבים חדשים ואיכותיים במחירים משתלמים ובתנאי מימון נוחים – ביבוא מקביל. באוטומקס תמצאו מקסימום רכב, מקסימום אמינות ומקסימום אחריות. למאמרים נוספים.

רכבים בישראל מאז ועד היום – היסטורית הרכב הישראלי

איך התפתחה תעשיית ייצור הרכב בישראל? האם היא עוד קיימת? מה צופן עתיד הרכב הישראלי?

עוד לפני קום המדינה פיתחה ישראל מפעלים להרכבה ויבוא של רכבים, אך לא זכתה להצלחה רבה בתחום, והתמקדה בייצור מקומי לתעשיות הביטחוניות. כיום, כאשר רכב איננו אלא מחשב מתוחכם וכמעט אוטומטי, נכנס המוח היהודי לפעולה והופך לשחקן חשוב בתעשיית האוטו-טק העולמית. 

מימי העצמאות ועד מכונית עצמאית, היסטוריית הרכב בישראל – תעשיית הרכב

אם צמד המילים רכב וישראל מעלות לכם בראש רק את ה״סוסיתא״, אתם לא לבד, אבל בשבעים שנות קיומנו עשינו הרבה יותר. עוד בחיתוליה של המדינה הוקם מפעל ישראלי להרכבת רכבים ויצואם לחו״ל , שנקרא קייזר פרייזר והוקם בנשר. את המפעל רכשה חברת אוטוקרס, חברה ישראלית בריטית שהחלה את דרכה בחיפה כחברה לייצור תלת אופן שהבינה שארבעה גלגלים זה קצת יותר אופנתי.היא הייתה אחראית  על הרעיון לייצר מכונית ישראלית מקורית- הסוסיתא. 

המכונית הישראלית, שזכתה לשם ׳סברה׳  (על שם הצבר הישראלי) עם מנוע הפורד גרסת הסטיישן, זכתה לעשרים שנה על הכביש במספר דגמים מרשימים, בהם סדאן וטנדר, יותר מעשרת אלפים יחידות נמכרו.סוסיתא הוא השם שנחבר לאחר שנערכה תחרות שמות ע”י אוטוקרס עם פרס של 500 לירות , השם סוסיתא הוצע ע”י שבעה אנשים שונים. הייצור והרכבה של הסוסיתא הביאו לפתיחת מפעלים בחיפה, ברחובות ובטירת הכרמל.  אוטוקרס התרחבה והחלה בייצור המוני לצה״ל, למשטרה ובהרכבת אוטובוסים ומשאיות. המפעל כל כך הצליח עד שעבר לייצור דגם של מכונית ספורט מסוג ״סברה״, המודל הספורטיבי זכה להצלחה רבה בעולם והופיע בתערוכות. הבעיה, שאת הסברה ספורט שיווקו עוד לפני שהחלו בייצור שלה, והרבה לפני שהוקם לה מערך שירות ראוי, מה שהוביל גם בסופו של דבר לנפילה של המותג. המיתון של סוף שנות השישים ובעיות אחרות הביאו לכישלון החברה, אחרי גל פיטורים מאסיבי בשנת 1981 נסגר המפעל סופית. 

עידן חדש בייצור רכב ישראלי אולי נפתח דרך ה״זיבאר 4״, רכב שטח מרשים משולב באופן ייחודי וחוקי גם כרכב כביש, שפותח במשך 40 שנה על ידי תושב פרדס חנה ומיוצר כמעט כולו. לאחרונה זכה במכרז של אספקה לרכבי צה״ל וניצח את החברות המובילות בשוק ליצור רכבי שטח-כביש; האמר, ג’יפ, טויוטה ומרצדס. 

היום בעידן ההיי טק ובזכות שמה של ישראל כמעצמה טכנולוגית, מייצאים מישראל רכיבי תוכנה וחומרה, טכנולוגיות של הגנת סייבר. בין החברות הגדולות והידועות שעוסקות בתחום היא חברת  מובילאיי שעשתה אקזיט של מיליונים בזכות מערכת בטיחות שמתריעה על מפגעים בכביש, הולכי רגל וסטייה מהנתיב, כמו גם עבודות פיתוח עתידי של מכונית ללא נהג. גם חברת וויז ‘WAZE’ הפופולרית, הצליחה לבנות את עצמה כאחת החברות הגדולות בתחום הניווט החברתי.

חלומות חשמליים, עתיד הרכב בישראל

ישראל, הנחשבת למעצמת אוטו-טק עולמית חותרת כבר זמן רב לייבוא רכבים חשמליים, ונראה כי העתיד קרוב מתמיד: שני דגמי רכבים סיניים, שישווקו בעיקר בגרסה החשמלית, כבר בדרך אלינו, כשמשרד התחבורה עובד על תקינה מיוחדת ליבוא שלהם. הרכבים הסינים הם של חברת JAC וכן NEVS והם כוללים דגם של מיני-ג׳יפ, טרנד שהולך ומשתלט על שוק המכוניות הישראלי.

השינוי בדרכים

זמנה של הסוסיתא חלף, והיום ישראל היא מוקד משיכה (בעיקר לרכיבים טכנולוגיים) בתחום הרכב. תחום הרכב השתנה בצורה קיצונית בעשורים האחרונים בזכות טכנולוגיות מתקדמות ובשילוב אינטליגנציה מלאכותית. השנה והשנים הבאות צפויות להיות רוויות בשינויים בשוק הרכבים החשמליים, מפת הדגמים על הכביש שהכרנו תשתנה בהתאם.


מגזין עולם הרכב אוטומקס – מגוון מאמרים בנושאים שונים מעולם הרכב. אוטומקס יבואני רכב מציעה לכם מגוון רכבים חדשים ואיכותיים במחירים משתלמים בתנאי מימון נוחים – ביבוא מקביל. באוטומקס תמצאו מקסימום רכב, מקסימום אמינות ומקסימום אחריות. למאמרים נוספים.

ג׳יפ רנגלר וויליס במהדורה מוגבלת

כתבה מאתר ״שטח״: ״ג׳יפ רנגלר וויליס מהווה איזון נהדר בין הקלילות של גרסאות הספורט, עם תוספת קשיחה למראה וגם לנהיגת שטח. הוויליס מקבל דיפ׳ אחרוי מוגבל החלקה מקורי, תיבת העברה עם לואו, שמשות גהות, שכבה קדמית כהה, פנסי לד מקוריים, צמיגי שטח נהדרים עם חישוקי 17 אינץ/, כנניסה ללא מפתח והנעה עם כפתור, ממשק מולטימדיה מקורי עם מסך מגע 5 אינץ׳. בנוסף יש מיגון סף ואפילו מתלים מחוזקים – בדיוק התמהיל הנכון לחיים נוחים בכביש יחד עם יכולת טובה מאוד בשטח״

גי׳פ צילום שטח
צילום: ג׳יפ רנגלר בשטח

חדש באוטומקס: ג’יפ צ’ירוקי בגרסה מוזלת ומאובזרת במיוחד

כתבה מאתר וואלה רכב: לפני שנה הכתרנו את צ’ירוקי ‘טריילהוק’ בתואר “הקרוסאובר בעל העבירות הטובה ביותר”. היום אנו בוחנים גרסת כביש עם מנוע 2.4 ליטר ושואלים – האם מנוע הארבע-בוכנות מספיק חזק, והאם 250,000 שקלים ראויים להיקרא ‘מחיר מוזל’?

ג׳יפ בתצוגה אוטומקס
שינוי גודל גופן
בניגוד