רכבים בישראל מאז ועד היום - היסטורית הרכב הישראלי | אוטומקס - יבואני רכב
×

בקרו באולמות התצוגה שלנו

ראשון לציון

אליהו איתן 8, ראשון לציון סע

ירושלים

הרכבים 15, ירושלים סע

אשדוד

ההדרים 40, אשדוד סע

אשקלון

הפנינים 11, אשקלון סע

פתח תקווה

בן-ציון גליס 37, פתח תקווה סע

חיפה

דרך יפו 130, חיפה סע

באר שבע

סדנא 6, באר שבע סע

רעננה

התעשייה 13, רעננה סע

רכבים בישראל מאז ועד היום – היסטורית הרכב הישראלי

איך התפתחה תעשיית ייצור הרכב בישראל? האם היא עוד קיימת? מה צופן עתיד הרכב הישראלי?

עוד לפני קום המדינה פיתחה ישראל מפעלים להרכבה ויבוא של רכבים, אך לא זכתה להצלחה רבה בתחום, והתמקדה בייצור מקומי לתעשיות הביטחוניות. כיום, כאשר רכב איננו אלא מחשב מתוחכם וכמעט אוטומטי, נכנס המוח היהודי לפעולה והופך לשחקן חשוב בתעשיית האוטו-טק העולמית. 

מימי העצמאות ועד מכונית עצמאית, היסטוריית הרכב בישראל – תעשיית הרכב

אם צמד המילים רכב וישראל מעלות לכם בראש רק את ה״סוסיתא״, אתם לא לבד, אבל בשבעים שנות קיומנו עשינו הרבה יותר. עוד בחיתוליה של המדינה הוקם מפעל ישראלי להרכבת רכבים ויצואם לחו״ל , שנקרא קייזר פרייזר והוקם בנשר. את המפעל רכשה חברת אוטוקרס, חברה ישראלית בריטית שהחלה את דרכה בחיפה כחברה לייצור תלת אופן שהבינה שארבעה גלגלים זה קצת יותר אופנתי.היא הייתה אחראית  על הרעיון לייצר מכונית ישראלית מקורית- הסוסיתא. 

המכונית הישראלית, שזכתה לשם ׳סברה׳  (על שם הצבר הישראלי) עם מנוע הפורד גרסת הסטיישן, זכתה לעשרים שנה על הכביש במספר דגמים מרשימים, בהם סדאן וטנדר, יותר מעשרת אלפים יחידות נמכרו.סוסיתא הוא השם שנחבר לאחר שנערכה תחרות שמות ע”י אוטוקרס עם פרס של 500 לירות , השם סוסיתא הוצע ע”י שבעה אנשים שונים. הייצור והרכבה של הסוסיתא הביאו לפתיחת מפעלים בחיפה, ברחובות ובטירת הכרמל.  אוטוקרס התרחבה והחלה בייצור המוני לצה״ל, למשטרה ובהרכבת אוטובוסים ומשאיות. המפעל כל כך הצליח עד שעבר לייצור דגם של מכונית ספורט מסוג ״סברה״, המודל הספורטיבי זכה להצלחה רבה בעולם והופיע בתערוכות. הבעיה, שאת הסברה ספורט שיווקו עוד לפני שהחלו בייצור שלה, והרבה לפני שהוקם לה מערך שירות ראוי, מה שהוביל גם בסופו של דבר לנפילה של המותג. המיתון של סוף שנות השישים ובעיות אחרות הביאו לכישלון החברה, אחרי גל פיטורים מאסיבי בשנת 1981 נסגר המפעל סופית. 

עידן חדש בייצור רכב ישראלי אולי נפתח דרך ה״זיבאר 4״, רכב שטח מרשים משולב באופן ייחודי וחוקי גם כרכב כביש, שפותח במשך 40 שנה על ידי תושב פרדס חנה ומיוצר כמעט כולו. לאחרונה זכה במכרז של אספקה לרכבי צה״ל וניצח את החברות המובילות בשוק ליצור רכבי שטח-כביש; האמר, ג’יפ, טויוטה ומרצדס. 

היום בעידן ההיי טק ובזכות שמה של ישראל כמעצמה טכנולוגית, מייצאים מישראל רכיבי תוכנה וחומרה, טכנולוגיות של הגנת סייבר. בין החברות הגדולות והידועות שעוסקות בתחום היא חברת  מובילאיי שעשתה אקזיט של מיליונים בזכות מערכת בטיחות שמתריעה על מפגעים בכביש, הולכי רגל וסטייה מהנתיב, כמו גם עבודות פיתוח עתידי של מכונית ללא נהג. גם חברת וויז ‘WAZE’ הפופולרית, הצליחה לבנות את עצמה כאחת החברות הגדולות בתחום הניווט החברתי.

חלומות חשמליים, עתיד הרכב בישראל

ישראל, הנחשבת למעצמת אוטו-טק עולמית חותרת כבר זמן רב לייבוא רכבים חשמליים, ונראה כי העתיד קרוב מתמיד: שני דגמי רכבים סיניים, שישווקו בעיקר בגרסה החשמלית, כבר בדרך אלינו, כשמשרד התחבורה עובד על תקינה מיוחדת ליבוא שלהם. הרכבים הסינים הם של חברת JAC וכן NEVS והם כוללים דגם של מיני-ג׳יפ, טרנד שהולך ומשתלט על שוק המכוניות הישראלי.

השינוי בדרכים

זמנה של הסוסיתא חלף, והיום ישראל היא מוקד משיכה (בעיקר לרכיבים טכנולוגיים) בתחום הרכב. תחום הרכב השתנה בצורה קיצונית בעשורים האחרונים בזכות טכנולוגיות מתקדמות ובשילוב אינטליגנציה מלאכותית. השנה והשנים הבאות צפויות להיות רוויות בשינויים בשוק הרכבים החשמליים, מפת הדגמים על הכביש שהכרנו תשתנה בהתאם.


מגזין עולם הרכב אוטומקס – מגוון מאמרים בנושאים שונים מעולם הרכב. אוטומקס יבואני רכב מציעה לכם מגוון רכבים חדשים ואיכותיים במחירים משתלמים בתנאי מימון נוחים – ביבוא מקביל. באוטומקס תמצאו מקסימום רכב, מקסימום אמינות ומקסימום אחריות. למאמרים נוספים.