fbpx

חייגו

*3889

יבוא מקביל מול יבוא סדיר – יש בכלל הבדל?

אם בכוונתכם לרכוש מכונית חדשה חשוב שתדעו: עד ממש לא מזמן הדרך אולי היחידה לקנות מכונית חדשה הייתה דרך הסוכנות של יבואני הרכב הוותיקים. הייתה גם אפשרות נוספת: יבוא אישי. כלומר הלקוח נותן קפיצה קטנה לחוץ לארץ, או שמישהו עושה זאת עבורו, בוחר מכונית בסוכנות בחוץ לארץ ואז מביא אותה לישראל. סיפור די מורכב אשר מטבע הדברים, מדובר בעסק שרק מקצוענים שמבינים בדיני יבוא יכולים לבצע ולכן רק מכוניות יוקרה הגיעו לישראל בדרך הזאת. בהחלט לא משהו שלקוח מהשורה שרק מחפש רכב משפחתי או ג'יפון יתעסק איתו.

בשנת 2016 ענף הרכב הישראלי עבר את השינוי המשמעותי ביותר בתולדותיו: חוק חדש, שנקרא "חוק רישוי רכב" נכנס לתוקף והגדיר מחדש את כל הכללים בשוק. המטרה היא לעודד את התחרות בשוק הרכב לטובת הלקוחות. קודם כל, החוק שיזם שר התחבורה דאז ישראל כץ קבע שלא יהיו יותר רק יבואני הרכב הוותיקים. החוק אפשר לעוד סוגים של יבואנים לפעול ולהרחיב את היצע האפשרויות שיש לצרכנים בישראל.

מה החוק בארץ אמור לגבי יבוא רכבים?

החוק מגדיר שלושה סוגים של יבוא רכבים: הראשון הוא יבואן ישיר, כלומר יבואן רכב שקונה את המכוניות ישירות מיצרן הרכב. הסוג השני של יבואני רכב נקראים יבואנים עקיפים. יבואן עקיף (מקביל) לא קונה את המכוניות ישירות מיצרן הרכב אלא קונה את המכוניות מסוכנויות של יצרן הרכב שנמצאות בחו"ל. הסוג השלישי של יבואני רכב הוא יבואן זעיר. יבואן זעיר יכול לייבא עד 20 מכוניות בשנה, בדרך כלל מדגמי יוקרה עבור לקוחות נבחרים. 

לכניסה של החוק לתוקף יש עוד משמעויות חשובות מאוד עבור מי שרוצה לרכוש מכונית במחיר הוגן: קודם כל, המחיר תחרותי. אבל מעבר לכך, יבואן הרכב הישיר חייב על פי חוק לטפל במכונית שהגיעה לישראל גם ביבוא עקיף. זה אומר שבכל מוסך של יבואן הרכב הוותיק יקבלו את הלקוחות בשמחה ויספקו להם גם טיפולים וגם כל מה שנדרש במסגרת קריאת שירות (RECALL) וגם את האחריות של יצרן הרכב במקרה שתקלה תתרחש. חשוב לציין שוב: יבוא עקיף הוא כיום יבוא חוקי לחלוטין ומבוצע בהתאם לחוקי מדינת ישראל.

מספר המותגים שמגיעים לישראל ביבוא עקיף גדל והולך מדי חודש: פולקסווגן, טויוטה, ג'יפ, מרצדס ואחרים. כל המותגים האלה זמינים לצרכנים המעוניינים במכוניות חדשות במחיר תחרותי וכיום גם ניתן לקבל ביבוא עקיף רכב מסחרי ולא רק רכב פרטי, דגמים יוקרתיים וגם דגמים היברידיים וחסכוניים בדלק.

ממה נובע פער המחיר בין מכונית שהגיעה לישראל ביבוא מקביל לבין מכונית שהגיעה לישראל ביבוא ישיר?

התשובה טמונה ביכולת המיקוח: רכבים שמגיעים לישראל ביבוא מקביל הם רכבים חדשים לחלוטין שנרכשו ישירות מסוכנויות של יצרן הרכב בחו"ל, אך בכמויות ובאופן שמאפשר יכולת מיקוח גבוהה וכתוצאה מכך גם קבלת מחירים טובים יותר עבור הלוח הישראלי. בנוסף, יבוא עקיף נשען על רשת חכמה, מדויקת ו"רזה" מבחינה תפעולית, ולכן התוצאה היא פחות עלויות על הלקוחות שרוכשים מכוניות ביבוא עקיף.

עוד נקודה שלא בהכרח ידועה על היבוא העקיף: אפשר למצוא דגמים שלא בהכרח זמינים במקומות אחרים. בזמן שיבואני הרכב הוותיקים והגדולים כבולים לפעמים ל"כללים" מאוד מסוימים של יצרני הרכב שקובעים להם אילו דגמים לייבא, ביבוא עקיף ניתן למצוא לעתים קרובות דגמים יותר שווים ומעניינים. הצרכן הישראלי הורגל לפעמים לקנא בצרכן האיטלקי, הצרפתי או האמריקאי שמקבל עם הרכב מושבים מחוממים, מערכת שמע משודרגת וכסאות עור, תוספות שרשימת האופציות השרירותית של יבואן הרכב הוותיק פשוט לא כוללת. ביבוא עקיף ניתן למצוא דווקא את הרכבים האלה, עם אותו "איקס פקטור",  שעליהם חלק ניכר מרוכשי הרכב בישראל יכול היה עד עתה רק לחלום.

השאירו הודעה

ואחד מנציגנו יחזור אליך עם הצעה

תודה רבה על פנייתך

פרטיך התקבלו ואנו עושים כל מאמץ לחזור אליך בהקדם האפשרי.